Opublikowany w porady

Jak wybrać akcesoria do salonu fryzjerskiego

Wybór akcesoriów fryzjerskich jest ogromny. Rynek dysponuje niezwykle bogatą ofertą, zachęcając do zakupu najnowszych akcesoriów. Jak podjąć odpowiednie decyzje i wybrać tak, by wesprzeć fryzjerów w codziennej pracy?

Zastanów się nad potrzebami.

Pośród szerokiego wachlarza akcesoriów fryzjerskich znaleźć można te niezbędne, i te mniej potrzebne, będące raczej gadżetami. Warto skupić się przede wszystkim na tej pierwszej kategorii – produktach najbardziej koniecznych, wykorzystywanych w codziennej pracy salonu. Należą do nich zdecydowanie peleryny fryzjerskie. Każdy klient obsługiwany w salonie otrzymuje przecież pelerynę niezależnie od tego, jakiemu zabiegowi jest poddawany. Można więc powiedzieć, że peleryny są używane częściej, niż nożyczki. Wspierają fryzjera nieustannie, warto więc przemyśleć ich wybór, by podjąć najlepszą decyzję.

Jakie peleryny fryzjerskie kupić do salonu?

Przed podjęciem tej decyzji należy zastanowić się, jakich klientów będziemy obsługiwać. Jeśli w naszym portfolio znajdą się wyłącznie dorośli, wystarczą nam uniwersalne, długie peleryny Trena, zabezpieczające zarówno przed kapiącą farbą do włosów, jaki i przed efektami strzyżenia nożyczkami czy maszynką. Jeżeli zaś planujemy obsługiwać również dzieci, warto zastanowić się nieco nad wyborem, gdyż z punktu widzenia klienta nawet takie akcesorium, jak peleryna, może mieć ogromne znaczenie. Dzieci z reguły nie przepadają za wizytami w salonach fryzjerskich, boją się obcych osób zbliżających się do ich głów z nożyczkami. Rodzicom sen z powiek spędza często znalezienie takiego fryzjera, którego dziecko zaakceptuje i z którego usług będzie chciało regularnie korzystać. Można ułatwić dziecku tę decyzję, tworząc w salonie miłą atmosferę. Peleryny również mogą w tym pomóc. Warto postawić na kolorowe modele, najlepiej z grafikami z ulubionych dziecięcych bajek. Pamiętać należy o zróżnicowaniu i wybraniu kilku modeli dla dziewczynek oraz kilku dla chłopców. Pomoże to trafić w gust małych klientów i umilić im wizytę w salonie.